Logo van Werkis
0
Inschrijven
Een week van account...

Een week van accountmanager Madelon

21 jun. 2019

Edwin Maas

Hoe ziet een week van accountmanager Madelon er ongeveer uit? Het eerste wat in haar opkomt is 'intensief en uitdagend'. Lees meer over haar ervaringen als accountmanager!

Mijn eerste werkdag bij Werkis kan ik me nog goed herinneren. Vroeg m’n bed uit, gezonde spanning en zin om m’n nieuwe collega’s beter te leren kennen. Het eerste jaar is voorbij gevlogen. Terugkijkend geeft m’n persoonlijke ontwikkeling voldoening en ben ik enorm trots op datgene wat ons team bereikt heeft. Iedere dag het beste uit mezelf halen, ‘gewoon’ alles regelen voor m’n klanten en daarbij ook echt zelf verantwoordelijk zijn voor m’n werk, dat maakt voor mij het vak als accountmanager compleet.

“Dit besef maakt het dat ik me verantwoordelijk en betrokken voel.”

Een vraag die veel gesteld wordt is, hoe ziet een week er ongeveer uit? Het eerste wat er dan altijd bij me opkomt is ‘intensief en uitdagend’. Ikzelf ben verantwoordelijk voor een aantal grote opdrachtgevers waar via Werkis iedere dag tientallen mensen werken. Een aantal klanten heb ik overgenomen van een collega, maar de meeste opdrachtgevers heb ik nieuw aan Werkis weten te binden. Het geeft me nog steeds enorm veel voldoening als ik bij de klant rondloop en zie dat we met onze dienstverlening echt het verschil voor onze klant kunnen maken en niet onbelangrijk: dat we de klant hiervan hebben weten te overtuigen en het iedere dag waarmaken. Tegelijkertijd ervaren we ook iedere dag hoe belangrijk werk voor mensen is. Dit gaat niet alleen om een inkomen, maar ook over sociale contacten en je plek in de maatschappij vinden. Even een loonstrook uitleggen, helpen bij salarisonderhandeling, vragen beantwoorden over een contract: het zijn zaken die er écht toe doen. Dit besef maakt het dat ik me verantwoordelijk en betrokken voel.

Als accountmanager komen er veel aspecten in het werk bij die wij belangrijk vinden en waarvan wij denken dat ze bijdragen aan de klanttevredenheid. Denk hierbij aan Arbozaken, goede salarisverwerking, correct debiteurenbeheer, evaluaties, intakegesprekken met sollicitanten etc. De afwisseling is enorm. De kunst daarbij is om vanuit je kwalitatieve dienstverlening (het kan altijd beter…) de vestiging verder uit te bouwen en je doelstellingen te realiseren.

“Er wordt veel in mijn persoonlijke ontwikkeling geïnvesteerd”

Om aan onze kwaliteit te werken ben ik gestart met een inwerkprogramma waarin veel aandacht aan kennis en vaardigheden werd besteed. Na een maand volgde ik een training telefonische acquisitie en inmiddels neem ik deel aan de opleiding ‘Expert in sales’. Hiervoor gaan we regelmatig twee dagen naar het Efteling golfpark waar we, naast gezelligheid vooral intensief getraind worden in sales-theorie en praktijk. Het is mijn ambitie om volgend jaar te starten met de opleiding managementvaardigheden om zo de volgende stap in m’n carrière mogelijk te maken. Wat ik persoonlijk kan waarderen is dat er niet gestuurd wordt op targets of kwantiteit. Dit kan omdat de lat van kritiek hoog ligt en omdat ik zelf voor het maximale resultaat wil gaan. Daar tegenover staat dat er veel in mijn persoonlijke ontwikkeling wordt geïnvesteerd, we te gekke reizen maken en er veel tijd en aandacht voor ontspanning is.

Voor aankomende week ben ik bezig met een offertetraject voor een bedrijf die een nieuwe partner zoekt. Het bedrijf ontvangt meerdere aanbiedingen van drie grote uitzendorganisaties. We denken, onder andere door ons eigen (online) marketingbureau Brainpink en onze aanpak, een uniek voorstel te kunnen doen. Spannend! Verder spreek ik een behoorlijk aantal werkzoekenden, bezoek ik een aantal klanten en staat er een overleg met alle accountmanager van Werkis op het programma. We beginnen de week altijd met ons weekoverleg en aan het eind van de week is het tijd voor ontspanning. Potje tafeltennis, biertje drinken, terrasje pakken of even naar een andere Werkis locatie zijn voor mij belangrijke zaken.

“Trots op wat ons team bereikt heeft”

We vragen al met al veel van onszelf en we zijn niet snel tevreden, omdat we ons werk ‘gewoon’ altijd goed willen doen. Voor mij is dit de belangrijkste drijfveer om het beste uit mezelf te halen en tevreden klanten te hebben.

- Madelon Wever, accountmanager Werkis / verder met werk


Vond jij de week van Madelon interessant? Lees dan ook over de dag van onze accountmanager Merel!

Cta image

Wil je snel aan de slag?

Neem contact met ons op en we zullen je zo snel mogelijk helpen!

Contact opnemen via Whatsapp