Werkis Logo

Interview - Roos vertelt over haar baan als accountmanager bij Werkis "Geen dag is hetzelfde"

Laatste update: 8 maart 2022
Door: Marlijn de Jong

“Drie jaar geleden ben ik begonnen bij Werkis Harderwijk en hier werk ik nu nog steeds met veel plezier!”. Aan het woord is Roos Mijnheer, accountmanager bij onze vestiging in Harderwijk. Naast haar functie als accountmanager is Roos werkzaam als customer data analyst binnen Werkis. Wij interviewden haar over haar werk en haar ervaring bij Werkis, in deze blog lees je meer.

Wie ben jij?

Roos vertelt: “Ik ben Roos, 26 jaar, ik woon in Zwolle met mijn vriend aan de rand van de binnenstad. Ik sport graag, doe graag leuke dingen met mijn familie en vriend(en) en ben gek op vakanties en reizen.” Zo’n 2,5 jaar geleden heeft ze gebackpackt in Vietnam en de Filipijnen, en wellicht staat er binnenkort een reis naar Mexico op de planning. “Ik heb van Werkis destijds de kans gekregen om mijn werk even stop te zetten en twee maanden te gaan reizen.”

Hoe ben je bij Werkis terecht gekomen?

“Ik heb International Hospitality Management gestudeerd in Leeuwarden en heb toen mijn afstuderen in Amsterdam gedaan, hier ben ik na mijn studie ook nog een tijdje blijven werken.” Ze vertelt dat ze behoefte had om werk te vinden dichterbij en op die manier met Werkis in aanraking kwam. “Ik kwam in eerste instantie een andere vacature tegen van een ander bedrijf onder de DDF holding. In de gesprekken met medewerkers van DDF kwam naar voren dat Werkis ook een goede match leek. Het voelde meteen goed, echt een fijne organisatie.”

“Na verschillende gesprekken binnen de organisatie, is mij een baan aangeboden bij Werkis Harderwijk, dit was namelijk één van de locaties die voor mij destijds vanuit mijn ouderlijk huis ook goed te bereizen was met het openbaar vervoer.”

En toen? Hoe ging het traject toen verder?

“Nou, al voor mijn eerste werkdag ben ik eens langs geweest om alle collega’s te ontmoeten. Dat was erg fijn, want je eerste werkdag is al spannend en helemaal als je nog niemand kent.” Verder vertelt ze over het ontvangst op haar eerste werkdag: “Mijn bureau was versierd, ik voelde mij meteen enorm welkom. Vanaf dag één ben ik heel goed begeleid tijdens het inwerktraject. Je gaat veel mee met anderen naar bedrijfsbezoeken, je leert hoe je gesprekken voert met klanten en kandidaten en je wordt zeker ook uitgedaagd om werkzaamheden zelf op te pakken. Zo leer je door te doen.”

Wat vind je zo leuk aan jouw werk bij Werkis?

“Wat mijn werk zo leuk maakt is het persoonlijk contact en de dynamiek. Je weet nooit van tevoren hoe een dag eruit gaat zien, het is heel afwisselend en spontaan.” Ze vertelt dat er van alles tussendoor kan komen: een opdrachtgever waar je langs gaat voor een bezoek of een afspraak met een werkzoekende bijvoorbeeld. Verder vertelt Roos: “Bij Werkis vorm je echt een team met je collega’s, resultaten worden samen gevierd, we hebben het samen gefixt!”

“Ook merk ik dat er vanuit de organisatie echt geluisterd wordt naar de medewerkers en er aandacht is voor persoonlijke ontwikkeling ” vertelt ze. “Ik heb een nevenfunctie als customer data analyst aangeboden gekregen, waarin ik naast mijn baan als accountmanager verantwoordelijk ben voor de feedback software. Ik haal namelijk veel voldoening uit het verbeteren van de klanttevredenheid, de kandidaattevredenheid, en ben daar om die reden ook voor benaderd.”

“Daarnaast krijg ik in mijn baan bij Werkis elke dag de kans om anderen echt verder te helpen. Bijvoorbeeld werkzoekenden helpen met het vinden van de perfecte baan. Een baan is voor mensen natuurlijk heel belangrijk, mensen hebben dan ook vaak veel waardering als je ze daarmee helpt. Hetzelfde geldt voor opdrachtgevers, die je heel blij kan maken met het vinden van passende nieuwe medewerkers voor hun bedrijf.”

Kun je eens vertellen hoe een werkdag er voor jou uitziet?

“Dat is best lastig want geen dag is hetzelfde! Ik heb op een dag veel contact met verschillende partijen, zoals klanten, prospects, werkzoekenden of mensen die momenteel aan het werk zijn via ons. Je hebt dus altijd contact met zowel de kant van de klant als de kant van de kandidaat en zo fungeer je eigenlijk als verbinder en tussenpersoon. Zowel met mailtjes, belletjes als face-to-face.”

Wat is het meest bijzondere dat je in je werk heb meegemaakt? Wat blijft je bij?

“Wat ik nog steeds een hele leuke plaatsing vind, is een mevrouw die bij ons op de vestiging kwam en vertelde dat ze graag lasser wilde worden. Dit werd vanuit haar jeugd niet echt aangemoedigd, omdat het veelal toch wordt gezien als een mannelijk beroep. Zij wilde toch graag deze droom achterna gaan en toen is zij via ons BBL traject bij een klant van ons gaan volgen. En nu is ze bij deze klant werkzaam als lasser. Ze straalt ook helemaal als ik haar daar tegenkom, dat vind ik wel heel mooi!”

Kom jij ook Werken bij Werkis?

Heb jij ook de ambitie om als accountmanager aan de slag te gaan? Of heeft dit artikel jou enthousiast gemaakt en lijkt het jou leuk om aan de slag te bij een werkgever waar jij wordt gestimuleerd om elke dag het beste uit jezelf te halen? Bij Werkis hebben we verschillende vacatures accountmanager en nog een hele hoop andere toffe vacatures, check ze hier! Kom jij ook werken bij Werkis?

Werkis is een erkende intermediair van arbeid. Werk is bij ons het beste uit jezelf halen, de ruimte krijgen om te ondernemen en de vrijheid en verantwoordelijkheid krijgen om je werk op je eigen manier in te richten. Bij Werkis werken we samen aan de missie ‘Elk mens verdient het om werk te doen dat bij hem past’.

Heb je vragen? Bel ons dan gerust op, (038) 33 10 540 of

  Neem contact op

Delen

Vul hieronder jouw gegevens in en het e-mailadres van de persoon waarmee je deze pagina wilt delen.